29 Haziran 2007 Cuma

Kurtuluşumuzun bağlı olduğu niteliklerin sayısı....

Kurtuluşumuzun bağlı olduğu niteliklerin sayısı bir çığ gibi büyüyordu.Neredeyse ilk nitelikleri unutacaktık.Bu nedenle bilimsel olmak için hemen bunları kaydettik.Büyüklü küçüklü otuz yedi neden çıktı ortaya.Üstelik daha işin başındaydık.Ben sayının yüze yaklaşmasından korkuyordum .Fakat bu meselenin üzerinde durmak gereksizdi.Önyargıyla yola çıkılamazdı.İşin gittikçe zorlaştığını albay da görüyordu.Ayrıca yeni ilkelerimize göre biraz da aptal görünmemiz gerekiyordu;aptallar gibi ortaya atılmakta tehlikeliydi.Bu bizim için kavranması güç bir durumdu .Albayım eskiler buna tecahülü arifane derler oğlum dedi.Anlamadım albayım dedim.Oysa anlamıştım; çok duyduğum bir sözdü.Fakat hemen anlamış görünmek istemiyordum; bu huyumdan çok çekmiştim.Artık ilk ortaya koyduğumuz ilkeleri uygulamaya başlamıştım.Kendimle biraz gurur duydum, çok değil.Çünkü bizim ilerlememizi engelleyen otuzyedi durumdan onyedincisi , gereksiz gurura kapılmaktı.Yirmiikincisi ise, onyedinci ilkenin aşırı uygulanması sonunda kendini küçümsemek gibi başka bir yanlışlığa sürüklüyordu insanı.Böylece iki ilkeyi daha uygulamış oluyordum ki insan biraz kendini tutarsa otuzyedi ilkeyi birden uygulamk işten bile değildi.Fakat albayım fazla heyecanlanmamı istemiyordu; başlangıç için bu kadarı yeterdi.Yirmidokuzuncu ilke de bize iyi başlangıçların tarihimizde çok görüldüğünü , önemli olanın iyi bitirişler olduğunu bildiriyordu.Baştan çok yorulmamalıydım.Fakat idmanlarımı da hemen bitirmek istemiyordum.Soluklu olmalıydım.Bunun üzerine albayım baştan itibaren tekrarlayalım ki iyice yerleşsin bunlar dedi.Çok haklıydı ;her zaman o durum için gerekli olanı hemen bulup çıkarıyordu.Bana örnek olmak için , kendisi de bu çalışamalara katıldı; onun yaşında benimle birlikte koşmak büyük bir fedakarlıktı.Susmalıyız dedik Susmalıyız..Acele etmemeliyiz , acele etmemeliyiz .Ben heyecanlanmamalıyız dedim .Sesim biraz yüksek çıktı gene .Albayım uyardı .Fısıldayarak aptallaşmalıyız dedim .Kendimizi tanımalıyız , kendimizi başkalarından sormalıyız.Oluyordu.Unutmalıyız albayım dedim .Kötü günleri unutmalıyız .Gözlerim yaşarmıştı.

Hiç yorum yok:

 Hiçbir şey istemiyorum. Münir Nurettin Selçuk istiyorum: Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın. Hedda Gabler’in en sevdiği şarkı bu. Hiç ...